Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Biłgoraj

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Urząd Gminy Biłgoraj (ul.Tadeusza Kościuszki 88, 23-400 Biłgoraj, tel: 84 6882830, fax: 84 6863584, email: sekretariat@gminabilgoraj.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Biłgoraj.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2013-02-19.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marek Dobraczyński, e-mail: m.dobraczynski@gminabilgoraj.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 84 6882836. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

  • Pliki pdf utworzone ze skanów z lat poprzednich na urządzeniach niższej rozdzielczości mało czytelne. W miarę możliwości będzie to poprawiane.
  • Umieszczone w serwisie filmy pochodzą z serwisu You Tube i nie mają dołączonych napisów
  • Linki w serwisie otwierają się w nowym oknie, jednak mogą się zdarzyć sytuacje, w których będą się one otwierały w tym samym oknie nie informując o tym użytkownika
  • Załączniki nie posiadają informacji na temat wielkości pliku

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-01-28. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Siedziba Urzędu Gminy Biłgoraj mieści się w dwóch lokalizacjach:

Kościuszki 88

Posiada dwa wejścia - od strony ul. Kościuszki oraz od strony ul. Poprzecznej. Przy wejściu do budynku znajduje się tablica informacyjna z wyszczególnionymi numerami pokoi i nazwy referatu. Budynek nie posiada windy oraz drzwi automatycznie otwieranych, jest dostępny dla wózka inwalidzkiego. Budynek posiada dwie kondygnacje oraz schody na obu krańcach korytarzy. Przed budynkiem znajduje się jedno miejsce parkingowe dla niepełnosprawnych. Brak parkingu dla interesantów.

Na parterze znajdują się : Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Referat ds. Inwestycji, Referat Finansowy, Referat Zarządzania Mieniem Gminy, Biłgorajskie Centrum Obsługi Inwestora, Informatyk urzędu

Na piętrze znajdują się : Referat Organizacyjno-Administracyjny, Referat Gospodarki Komunalnej, Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Referat Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa, Referat Finansowy, Referat Bezpieczeństwa Publicznego - Pion Ochrony, Samodzielne stanowisko pracy ds. zamówień publicznych, Sekretariat (Wójt,Sekretarz), Z-ca Wójta

Sikorskiego 14/12

Posiada jedno wejście. Brak podjazdu dla wózka inwalidzkiego, brak automatycznie otwieranych drzwi. Mieści się na jednej kondygnacji (parter). Przy wejściu domofon.

W lokalu znajdują się : Referat ds. Oświaty, Referat Straży Gminnej.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

W obu budynkach brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Brak windy. W przypadku konieczności obsługi osoby niepełnosprawnej pracownik obsługuje na parterze w dostępnym pokoju.

10. Informacje dodatkowe